Třetí ročník českých cen určených klasické hudbě byl završen sobotním předáváním křišťálových trofejí vítězům ve Smetanově síni Obecního domu. Celkem jedenáct ocenění v deseti kategoriích vybírala společně s dílčími porotami hlavní porota ve složení Gabriela Beňačková, Jiří Hlaváč, Václav Hudeček, Ivan Klánský a Ondřej Soukup.
Již s předstihem byla zveřejněna jména dvou laureátů ceny za Celoživotní přínos české hudbě – operní pěvkyně Soni Červené a sbormistra Josefa Pančíka. Zatímco Josef Pančík v rozhovoru pro Českou televizi oceňoval vzrůstající uznání sborů a sbormistrovského umění, Soňa Červená při své děkovné řeči vyjádřila přání, aby v Praze vznikla dvojice zdravě si konkurujících operních domů, po vzoru Vídně či Berlína. Ředitel soutěže Jiří Besser uvedl, že „Oba laureáti patří mezi neodmyslitelná jména české klasiky. Ocenění za celoživotní přínos vnímáme jako naši formu poděkování za to, co všechno pro tuzemskou kulturu udělali.“
Houslista Jiří Vodička převzal cenu za sólistický výkon, o níž rozhodl prakticky v první den loňského roku: oceněn byl jeho výstup v Introdukci a Rondu Capricciosu, op. 28 Camilla Saint-Saënse na Novoročním koncertě v Rudolfinu. Luboš Stehlík ve své recenzi napsal, že Vodičkovo provedení bylo „téměř ve všech parametrech lepší nežli provedení leckterých světem oslavovaných houslistů i houslistek, jež jsem slyšel v Praze, v cizině nebo na nahrávkách.“
Jeden jediný koncert se pak postaral o vítěze hned ve dvou kategoriích: Orchestrální výkon pro Českou filharmonii a Vokální výkon do rukou Pražského filharmonického sboru. Oceněným byl Zahajovací koncert 123. sezony České filharmonie dne 10. října 2018, při němž pod taktovkou Semjona Byčkova a za vedení Lukáše Vasilka v Rudolfinu zazněla Symfonie č. 2 c moll „Vzkříšení“ Gustava Mahlera. Kritika zde oceňovala „o život hrající orchestr a Pražský filharmonický sbor, jenž by dle mého mínění hledal v této skladbě ve světě jen obtížně rovnocenného konkurenta.“ Pražský filharmonický sbor navíc obdržel i speciální Cenu České televize pro klasiku roku.
Ambasadorem české hudby se za svoji systematickou propagaci české hudby letos stalo nakladatelství Bärenreiter Praha, cenu Talent roku pro nadějné umělce do třiceti let pak získal houslista Milan Al-Ashhab, vítěz prestižní vídeňské Mezinárodní houslové soutěže Fritze Kreislera. Cenu za nahrávku roku převzal Baborák Ensemble za album Wolfgang Amadeus Mozart: Koncertantní symfonie, hudba pro lesní roh, které vyšlo 5. října 2018 u vydavatelství Supraphon. Vedle Baborákovy vlastní úpravy Koncertantní symfonie es moll K 297b obsahuje nahrávka mimo jiné i autorskou rekonstrukci fragmentů Mozartova hornového koncertu.
Trofej za komorní výkon si odneslo Bennewitzovo kvarteto za své vystoupení 29. ledna 2018 jakožto rezidenční soubor Českého spolku pro komorní hudbu s repertoárem Roberta Schumanna, Bohuslava Martinů a Franze Schuberta. Soudobou kompozicí roku se v očích poroty stala origINovation Kryštofa Mařatky, premiérovaná v dubnu loňského roku v Paříži. V kategorii Crossover projekt roku zvítězila varhanice a zpěvačka Katta za svůj autorský recitál Vox Organi, jejž poprvé přednesla 30. září 2018 v Olomouci. V tomto cyklu o jedenácti částech kombinuje různé přístupy k varhanní hře za doprovodu duchovních textů.
Během slavnostního večera vystoupila Filharmonie Hradec Králové pod vedením Petra Vronského, dále houslista Jan Mráček a čtveřice talentovaných dětských hudebníků (Klára Gibišová, Vilém Jirsa, Adam Klánský a Jan Vobořil). Slovem provázel hudební publicista Jiří Vejvoda. Galavečer živě přenášela ČT art. Ceny Classic Prague Awards vznikly z iniciativy společnosti Voice of Prague a bývalého ministra kultury Jiřího Bessera. Křišťálovou trofej s grafikou jedné z Janáčkových partitur vyrobila nižborská sklárna Rückl Crystal, návrh vytvořil malíř a grafik Jiří Voves.