Zařazení cyklu šesti písní pro nižší hlas a orchestr do postní doby je dramaturgickým záměrem orchestru, který chce poukázat na to, že umění nemá pouze bavit. Jan Hanuš (1915–2004) se v duchovním cyklu spojil s podobně naladěným básníkem Kamilem Bednářem.
„V tomto díle hudba a slova doslova srostly. Jde o skladbu, která nic nepředstírá, jde o skutečnou duchovní kompozici, blízkou březnu, neboť svou velikou vnitřní krásu vyjevuje s postupujícím časem,“ upozorňuje dramaturg FOK Martin Rudovský.
Bednářovy básně vyšly samizdatem v 50. letech, Hanuš je zhudebnil v roce 1957 pro nižší hlas a klavír a orchestrální verzi dokončil v roce 1970. Tyto letopočty prozrazují, že ještě dlouho po svém vzniku nemohla být ani jedna z verzí provedena. Před 19 lety skladbu s orchestrem FOK premiérovala altistka Pavla Aunická, nyní v programu zazní úplně poprvé kombinace mužského hlasu a orchestru – v podání barytonisty Ivana Kusnjera.
Také další skladby koncertního programu patří k pozoruhodným dílům. Dmitrij Šostakovič je skladatel Pražským symfonikům velmi blízký – vždyť vydali komplet jeho symfonií na CD dirigovaných skladatelovým synem Maximem. Jeho První symfonie vzbudila v době svého vzniku nadšené reakce. Dirigent premiéry Nikolaj Malkov prohlásil o skladbě dvacetiletého autora: „Otevřeli jsme novou stránku v historii symfonické hudby!“
Ve druhé polovině koncertu zazní Koncert g moll pro klavír a orchestr Antonína Dvořáka, dílo spíše s beethovenskou než s romantickou koncertní výbavou. Sólového klavírního partu se ujme Martin Kasík.
Večer o dvou různých sólistech slibuje nevšední zážitek! Diriguje Heiko Mathias Förster.
Ve středu 26. 3. se před koncertem – v 18.15 hodin – uskuteční v Cukrárně Obecního domu beseda s protagonisty koncertu a dramaturgem Martinem Rudovským.