BCO připravuje tento hudební večer ve spolupráci s novou platformou Terén, konkrétně hlavně s Matyášem Dlabem, se kterým již soubor několikrát pracoval, např. při provedení Bergiány na Moravském náměstí v Brně. „Skutečně zazní ‚jen‘ první věta z Beethovenovy 5. symfonie, ale za to hned několikrát. Jednou skoro v originále, podruhé v revizi Dietera Schnebela a potom jako velkolepá, i když poněkud nekorektní, pocta famózního Mauricia Kagela. V jeho filmovém pomníku chodí po bonnské zoo chlapík s parukou a na ruční kameru natáčí zvířátka, k tomu zní Óda na radost a moudré promluvy o hudebním geniu Ludwiga van Beethovena,“ přibližuje program dirigent a umělecký vedoucí souboru Pavel Šnajdr.
A dramaturg orchestru Viktor Pantůček vysvětluje svůj záměr při výběru kompozic, které návštěvníci koncertu uslyší: „Vždycky mi přišlo zábavné, kolik bestiálních vrahů, drsných detektivů, sadistických i svůdných milovníků ve filmech vraždí, masturbuje, chlastá, nebo souloží při poznatelných úryvcích z Beethovenových skladeb. Občas se objevil Bruckner, nebo nějaká soudobka, když to mělo být hodně drsné a kruté. Po Spielbergových Čelistech nastoupila Nina Simone, David Bowie, Pink Floyd, osmdesátkový pop, nebo Bono Vox. Beethovenova hudba zůstala jen u fašistů, genocid, morových epidemií a úryvky soudobé hudby se mohly objevit pouze ve spojení s nejšílenějšími intelektuály. Užitečnost a efektivita je ostatně hudbě uměle dodávána i mimo filmový průmysl: Largo je pohřební a chutná po Plzeňském, Má vlast buduje národ, socialismus a Vltava připomíná Kočka leze dírou, Ligeti a Schnittke se dobře hodí k hororu a první věta z Beethovenovy páté, tzv. Osudové, ta tak vtíravě klepe na dveře…“