Majestátní chrámovou hudbou z nástrojů předních sólistů ozvláštní Pražská komorní filharmonie svou dramaturgii na sklonku 19. koncertní sezony. V působivém prostředí dominanty pražského Strossmayerova náměstí – kostele svatého Antonína Paduánského – se ve čtvrtek 9. května rozezní velkolepé varhanní melodie, jež v nezaměnitelné akustice náležitě doplní zvuk trubky.
Mimořádný varhanní koncert Pražské komorní filharmonie se stane netradiční událostí nejen díky prostředí, které jej bude hostit, ale rovněž pro svůj program a hráčské obsazení. Před publikum tentokrát nepředstoupí celý orchestr, ale dvojice předních sólistů PKF – violoncellista Libor Mašek , který výjimečně usedne za varhany a jehož doprovodí vynikající trumpetista a zároveň inspektor orchestru Svatopluk Zaal .
Koncert nabídne neobyčejný komorní zážitek při interpretaci skladeb pro varhany sólo od francouzských skladatelů období vrcholného romantismu a neoklasicismu. Ve skladbách pro trubku a varhany je pak zastoupena zejména stará hudba období baroka skladbami Pavla Josefa Vejvanovského a Giovanni Gabrieliho, na druhém pólu pak stojí díla české moderny Petra Ebena a Jiřího Ropka.
„Nadcházející koncert se svou koncepcí poněkud vymyká ostatním koncertním cyklům Pražské komorní filharmonie. Jak už je cítit ze samotného názvu, přesto anebo právě proto jej považujeme za mimořádné lákavý. V komorním programu aktuální sezony PKF se žestě příliš neobjevují, proto nás společně s trumpetistou Sváťou Zaalem napadlo koncipovat program, který bude něčím výjimečný a v němž se jedním z protagonistů stane právě trubka, “ popisuje Libor Mašek, který kromě orchestru PKF, kde hraje na violoncello, působí zároveň v kostele sv. Antonína jako varhaník a dodává: „Skladby, které zahrajeme, jsou určeny vyloženě pro chrámový prostor, navíc zvuk varhan a trubky v kombinaci s chrámovou akustikou celkový prožitek z poslechu jen umocní. “
Sólisté Mimořádného varhanního koncertu společně přednesou například skladbu Grand Choer Dialogué Eugéna Gigouta inspirovanou raně barokním skladebným stylem, jež byla původně zkomponována pro varhany a orchestr, nebo výběr ze sbírky skladeb Vêpres du commun des fêtes de la Sainte Vierge autora Marcela Duprého, jež vznikla na základě improvizací v chrámu Notre Dame v Paříži.