Převaha nejdříve slovanských a později také severských sborů v minulých desetiletích se znovu potvrdila v belgickém Maasmechelenu, kde proběhla 12. Mezinárodní soutěž pěveckých sborů. Této soutěže se zúčastnilo také Foerstrovo komorní pěvecké sdružení, které získalo 3. cenu v kategorii stejnohlasých sborů. Soutěž patří do skupiny předních evropských sborových soutěží jako je Arezzo, Cork, Marktoberdorf, Tours, Debrecen nebo Varna a proběhla poprvé podle nového řádu. Každý sbor se představil dvakrát, nejdříve ve vážnějším a capella programu, včetně povinné skladby Martina Slootmaekerse a následující den v kratším, trochu populárnějším programu, který ovšem mezinárodní porota ocenila menším počtem bodů. Počet sborů se sice snížil na dvanáct, ale kromě sobotních koncertů v kraji, Maasmechelen leží blízko holandského Maastrichtu, se zvýšila délka vystoupení asi na půl hodiny.
Prvním úspěchem všech dvanácti sborů byla jejich účast v Belgii, umělecká komise je vybrala ze zaslaných nahrávek od více než třiceti sborů. Soutěžilo se ve dvou kategoriích – smíšené sbory a stejnohlasé sbory. Absolutním vítězem se stal po zásluze Zbor Svetega Nikolaja Lit ija, který získal i 1. cenu ve své kategorii. Tento slovinský smíšený sbor vyhrál s velkým odstupem před Latvijas Universitates Jauktais Koris Juventus z Litvy a německým Oldenburger Kammerchor . V kategorii stejnohlasých sborů zvítězil ruský mužský sbor Mlada a dostal i cenu za interpretaci povinné skladby. Druhý byl belgický ženský sbor Makeblijde a s minimálním rozdílem bodů obsadilo třetí místo (zhruba 32 000 Kč) Foerstrovo komorní pěvecké sdružení pod vedením Jaroslava Brycha . Ve skladbě Maxe Regera trochu chyběl hlubší výraz, ale zejména v kompozicích Jan Nováka (Tandem venit amor ) a Zdeňka Lukáše (Čepení ) se pražský sbor představil v nejlepším světle.