Srdce jako útočiště. Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby zahajuje

Velikonoční festival duchovní hudby, který se odehraje mezi Květnou a Bílou nedělí, se po pětileté řadě s motivy pohybu a pouti navrací k tomu nejniternějšímu. „Letošní téma se obrací domů, k symbolice srdce jako útočiště. Zazní proto hodně hudby spojené s českými zeměmi od středověku až po 21. století,“ uvedla ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová. Zazní tradiční duchovní i současné skladby, české symfonie i velikonoční repertoár Francie.

„Úvodní koncert v podání Janáčkovy filharmonie Ostrava pod taktovkou šéfdirigenta Heiko Mathiase Förstera bude věnován zřídka slýchaným dílům Miloslava Kabeláče, Luboše Fišera a fascinujícímu písňovému cyklu Jana Hanuše s názvem Dřevěný Kristus. Ve Svatém týdnu vedle sebe zaznějí v novodobé premiéře oratorium Snímání z kříže Františka Xavera Richtera v provedení Czech Ensemble Baroque a program zcela současných duchovních skladeb s premiérou Posledních Sedmi Slov Kristových na kříži Pavla Zemka Nováka. V rámci temných hodinek festivalu budou v průběhu tří dnů poprvé souborně provedeny lamentace a responsoria Jana Dismase Zelenky,“ přiblížil program dramaturg festivalu Vladimír Maňas.

„K vrcholům festivalu se nepochybně zařadí vystoupení francouzského ženského ansámblu Discantus, propojující velikonoční repertoár středověké Francie a českých zemí, a to v unikátním prostoru baziliky na Starém Brně. Skrze návrat k emblematickému dílu Petra Ebena Labyrint světa a ráj srdce v podání Ireny Chřibkové a s recitací Marka Ebena zaznějí v plné kráse nové varhany Hermanna Mathise v jezuitském kostele Nanebevzetí Panny Marie. Závěrečný koncert je věnován dvěma výjimečným dílům českých tvůrců. V provedení Filharmonie Brno zazní rozměry téměř mahlerovská 4. symfonie c moll Josefa Bohuslava Foerstra s podtitulem Veliká noc a chvalozpěv Te Deum laudamus Antonína Dvořáka,“ doplnil Maňas.

Sdílet článek:

Aktuální číslo

Nejnovější