Nadační fond Věčná naděje pořádá ve dnech 18.–25. srpna 2019 druhý ročník mezinárodního hudebního festivalu Věčná naděje: Gustav Mahler a terezínští skladatelé. V Praze a Terezíně přiblíží tvorbu skladatelů spjatých s kontextem středoevropské hudební kultury. Zohledněna budou díla jubilujících autorů Pavla Haase a především Gideona Kleina. Koncerty budou hodinu před začátkem uvedeny přednáškou.
Na prvním festivalovém koncertu 18. srpna zazní dvě nejzralejší skladby Gideona Kleina, Klavírní sonáta (Ivo Kahánek) a Smyčcové trio pro housle, violu a violoncello (Virtuosi Brunenses). Druhá jmenovaná poslouží jako hudební předloha baletního představení (sólisté Baletu Divadla J. K. Tyla v Plzni). V pondělí 19. srpna představí filmový režisér, scénárista a zpěvák Selcuk Cara studentský projekt Bílá růže (Weiße Rose). Představení je koláží sestavenou ze stejnojmenné operní jednoaktovky německého skladatele Udo Zimmermanna a z hudby izraelské autorky Chayi Czernowin.
V terezínské části festivalu 20.–21. srpna budeme moci v autentickém prostředí sledovat představení kabaretu Smějte se s námi a opakování koncertu sestaveného ze skladeb Gideona Kleina, resp. jejich převedení do baletní podoby. Zmiňovaný kabaret uvedený na půdě Magdeburských kasáren otevře inspirující průhledy do kulturního života v terezínském ghettu.
22. srpna vystoupí v Praze Irena Troupová a Jan Dušek s programem sestaveným z děl Viktora Ullmanna, Rudolfa Karla, Pavla Haase, Erwina Schulhoffa a Hanse Winterberga. Interpretačně vyzrálé podání je podpořeno rovněž odborným zájmem interpretky o tvorbu autorů meziválečného období. Následujícího dne přednese Bennewitzovo kvarteto skladby Erwina Schulhoffa, Gideona Kleina, Viktora Ullmanna a Antonína Dvořáka. Posledně jmenovaný, přiklánějící se k tradici Beethovenově a Schubertově, se stal významným inspiračním zdrojem pro celou meziválečnou generaci.
Závěrečný koncert festivalu nabídne skladby Gideona Kleina, Bohuslava Martinů, Hanse Krásy, Gustava Mahlera či Erica Whitacra v podání vokálního sboru Martinů Voices pod vedením sbormistra Lukáše Vasilka. Zazní mimo jiné výběr ze slavného Martinů cyklu České madrigaly (1939), jež vznikly krátce před Kleinovými sborovými skladbami (1942–43).