James William Guercio proslul v 60. letech díky své spolupráci s rockovými bandy s dechovou sekcí: The Buckinghams, Blood Sweat & Tears a především Chicago. Při dvojí roli manažera a producenta prvních jedenácti alb Chicaga Guercio odstartoval závratnou kariéru skupiny, která prodala neuvěřitelných 200 milionů nahrávek.
Guercio začal v šestnácti letech jako kytarista u chicagského saxofonisty Johna Klemmera, studoval kompozici, a po čase se přestěhoval do Los Angeles, kde se živil jako studiový hráč. Působil ve společné kapele s Frankem Zappou (ještě před Mothers of Inventions) a vyprodukoval první úspěšné nahrávky The Buckinghams . Vydělané peníze mu pomohly v jeho manažerských začátcích se skupinou Chicago . Po úspěchu The Buckinghams pozval Chicago do L.A., najal jim dům, každému platil 75 dolarů týdně a zajistil pravidelné hraní ve Whiskey klubu. Náhodou se na nějakém večírku setkal s Bennetem Glotzerem, manažerem Blood Sweat & Tears, který mu nabídl možnost produkovat jejich druhé album. Guercio ale chtěl natočit desku s Chicagem. Nakonec se dohodli, že za to, že se ujme produkce BS&T mu Gletzer pomůže prosadit natáčení s Chicagem.
„Následující 3-4 měsíce jsem dojížděl do New Yorku, kde se natáčelo druhé album BS&T. Bylo to dost složité natáčení, ale pravdou je, že většina snímků byla natočena napoprvé. Když jsem dokončil nahrávku a přinesl jsem ji na CBS, obvinili mě, že jsem promrhal jejich peníze. Nevěděli si s tím rady, nemohli se rozhodnout, zda je to jazz, nebo rock a jako důsledek své nespokojenosti zrušili natáčení s Chicagem. Po čase se situace uklidnila, a nakonec jsme přece jen dostali příležitost. Debut Chicaga vznikl za pouhých patnáct dní.“
Guercio výrazně ovlivnil techniku natáčení, když jako první začal natáčet dechovou sekci a bicí ve stereu tak, že každý nástroj byl samostatně identifikovatelný ve stereofonním poli. Do té doby se bicí a dechy točily pouze do jedné stopy. Jako jeden z prvních také začal využívat unisonové zdvojování stop k získání hutnějšího zvuku. Jednou z obtížných věcí, které dobrý producent a aranžér musí umět, je vytvořit výraznou melodickou frázi, která posluchače na první poslech zaujme. To se Guerciovi podařilo například v trumpetových fanfárách ve skladbě Spinnig Wheel nebo s kytarovým riffem v 25 or 6 to 4 . Díky podílu na prodeji velmi úspěšných nahrávek Chicaga si mohl postavit v Coloradu vlastní nahrávací studio (Caribou Studios), kde natáčeli nejen Chicago, ale další hvězdy jako Elton John nebo Beach Boys.
Guercio se podílel na skvělých úspěších prvních alb Chicaga až do roku 1977, kdy se se skupinou rozešel. „Kvůli drogové závislosti jednotlivých členů kapely se málokdy při natáčení sešli ve studiu všichni dohromady.Ve chvíli, kdy někteří z nich začali uvádět své drogové dealery jako spoluautory skladeb, jsem se rozhodl s nimi definitivně přestat spolupracovat.“ Za pozornost jistě stojí, že Guercio v polovině 70. let natočil jako režisér a producent také film Electra Glide in Blue . Byl to jeho jediný režisérský počin, který si možná někteří pamatují i z našich kin. I v tomto filmu se v několika záběrech objevili členové skupiny Chicago a celý snímek byl podbarven příjemnou rockovou muzikou. Přestože Guerciovo producentské působení je spojováno především pouze se skupinou Chicago, patří mezi výrazné producentské osobnosti 60. a 70. let.