Devět let po sobě se mění Brno vždy na několik dubnových dní v tepající jazzovou metropoli koncentrující v komorních klubech i na větších pódiích hudební vizionáře i mistry improvizace z celého světa. K nadcházejícím desátým narozeninám nadělí organizátoři mezinárodního festivalu JazzFestBrno publiku i sobě vskutku exkluzivní dárek dalece překračující hranice jazzu a bořící vžité představy o možnostech lidského hlasu. V úterý 29. března 2011 se v rámci festivalového preview v brněnské hale Vodova představí jedinečný improvizátor a ikona vokálního umění Bobby McFerrin.
„Bobby McFerrin si během svých dvou předchozích návštěv v České republice oprávněně získal obrovskou přízeň zdejšího publika. Na rozdíl od letošních koncertů v Praze a Ostravě však vystoupí Bobby v Brně se svým tradičním repertoárem,“ říká za pořadatele Vilém Spilka z agentury 24/7 Promotions. A jak bývá McFerrinovým dobrým zvykem, nehodlá si přivlastnit veškerou pozornost a přivítá na podiu i několik výjimečných hostů z řad domácí hudební scény.
Limitovaná předvánoční série vstupenek na březnový koncert je v prodeji v síti Ticketstream, a to ve třech cenových kategoriích – 690 Kč, 1 090 Kč a 1 590 Kč. Podrobné informace na www.bobbymcferrin.cz.
Bobby McFerrin prodal doposud přes 20 miliónů kopií svých alb, jichž doposud vyšlo třináct. První, eponymní natočil v roce 1982, poslední s názvem VOCAbuLarieS vydal letos. Kombinuje na nich jazz, klasiku, pestré vlivy world music, ethno i folk se svými originálními hudebními nápady. Právě díky bohatosti vlivů a neutuchající chuti experimentovat vzniká nadčasová hudba, která překračuje žánrové (i zeměpisné) hranice a dotýká se všech kultur. McFerrin, jenž spolupracoval například s violoncellistou Yo-Yo Mou a jazzovými pianisty Chickem Coreou a Herbiem Hancockem, není ale jen vynikajícím zpěvákem a skladatelem filmové hudby. Je i uznávaný dirigent; s taktovkou v ruce spolupracoval mimo jiné s Vídeňskou filharmonií.
Bobby McFerrin je nadšený zastánce povinné hudební výchovy v rámci školní docházky. Asi proto, že sám nejlépe ví, jak mocné má hudba účinky. Ostatně v roce 1987 vydal s Jackem Nicholsonem album pro děti nazvané The Just So Stories – Elephant's Child.
Šedesátiletý hudebník osobitým způsobem využívá svůj hlasový rozsah čtyř oktáv, přičemž jedinečná atmosféra jeho koncertů vyniká díky improvizaci a nenucenému kontaktu s publikem. Pět ze svých deseti cen Grammy získal v kategorii Nejlepší jazzový mužský zpěv.