Patricia Barber – klavír, zpěv, melodika, Chris Potter – tenor saxofon, Neal Alger – akustická a elektrická kytara, Michael Arnopol – kontrabas, Eric Montzka – bicí, perkuse, Nate Smith – bicí, perkuse. Nahráno: Chicago Recording Company, prosinec 2007. Vydáno 2008. TT: 47:53. 1 CD Blue Note 50999 5 01468 2 6 (distribuce EMI).
Zdá se, že současné období v Blue Note přeje návratům do minulosti, alespoň co se jazzového vokálu týče. K jazzovým standardům se vrátila Cassandra Wilson na její nedávno vydané desce Loved , stejně tak po standardním materiálu sáhla neméně prominentní zpěvačka a klavíristka Patricia Barber . Jak napovídá název, nejnovější album věnovala hudbě jednoho z nejvýznamnějších broadwayských skladatelů, Cole Porterovi . Porterovy muzikálové písničky mezi jazzmany „zlidověly“, dodnes jsou oblíbenými tématy k improvizaci. Staly se významnou součástí repertoáru jazzových standardů a neodmyslitelnou součástí jazzové tradice. Neméně zajímavý je fakt, že samotná Patricia Barber je plodnou autorkou a většina její kariéry je spjatá s vlastní tvorbou. Naposledy se jazzovým standardům věnovala na snímku Night Club vydaném ještě v roce 2000.
Pro Barberovou je Cole Porter zajímavý spíše jako songwriter, než ikona swingového tradicionalismu, a v tomto duchu se také nese message tohoto alba. Navzdory jeho konzervativnímu charakteru jsou jednotlivé kompozice aranžované neortodoxně. Na nahrávce najdeme ty nejznámější Porterovy „hity“, jakož i méně známé skladby. Kolekci doplňují tři autorčiny vlastní kompozice, napsané v duchu typických Porterových harmonických postupů. Úvodní Easy to Love oblékla do něžné bossanovy a ozdobila stylovým klavírním sólem. Strhující bebop zní v Just One Of Those Things , duet kontrabasu a zpěvu proplétá brilantním sólem Chris Potter . Přítomnost tohoto extraligového tenorsaxofonisty s robustním tónem dodává poklidnému, až stoickému tepu alba potřebnou dravost. C'est Magnific je trochu kýčovitou evokací pařížské nálady a asi jediným slabším místem nahrávky. Stylový gangsterský sound s kytarou Neala Algera elegantně svědčí skladbě Get Out of Town , stejně tak quasi bolero k I concentrate on You . V rychlé sambě In The Still of The Night vykazuje klavírní hra Barberové jisté technické limity. Jinak využívá piano úsporně, ať už ve výstavbě sól, či v rámci doprovodu.
Patricia Barber možná není tak brilantní instrumentalistka, jako jiné zpívající pianistky (Shirley Horn, či Elliane Elias), to ale není až tak důležité, jestliže má podporu v luxusní doprovodné kapele. Vokálem se blíží spíše projevu umělecky ambiciózní písničkářky, než vyumělkovanému swingovému manýrismu. Svědčí o tom i uvolněný timing a frázování, odvážné změny v klenutí typických Porterových melodií, bez toho aby se vytratil jejich duch a umělecká hloubka. Tribute v pravém slova smyslu. Bez naftalínového pachu i bez sacharínové příchutě a la Diana Krall.
Body: 4 z 6