„V počátcích jsem nechtěl být zpěvákem, “ vzpomíná Fagen, „ale nedařilo se nám najít nikoho, kdo by správně interpretoval naše písně.“ Fagenův hlas má neobvyklý témbr a jeho výraz, frázování a ladění jsou pozoruhodné. I když Steely Dan fungovali jako regulérní kapela, díky maximalistickým požadavkům obou autorů na výsledný tvar písní se však obsazení proměňovalo. Postupem času nakonec skupinu tvořili pouze oni dva a najímali si nejlepší americké studiové hudebníky tak, aby jejich hra odpovídala co nejvíce charakteru té které písně. Tak se na nahrávkách vystřídala plejáda nejlepších kytaristů – vedle původních členů Jeffa Baxtera a Denny Diase to byli Mark Knopfler, Rick Derringer, Lee Ritenour, Steve Khan, Larry Carlton, Hugh McCracken nebo Dean Parks . Stejně tak na post bubeníka vybírali z těch nejlepších: Jeff Porcaro, Hal Blaine, Steve Gadd, Rick Marotta, Bernard Purdie, Ed Green, Jim Keltner a Jim Gordon .
Pro Steely Dan je typický zvuk zdvojeného Fagenova hlasu. Na rozdíl od často užívaného unisonového zdvojení do sterea Steely Dan zdvojují hlas jen v 75% síle, čímž docílí zmohutnění výsledného zvuku. O zvukovou dokonalost nahrávek Steely Dan se stará Roger Nichols . Na prvních dvou albech Can't Buy A Thrill a Countdown to Ecstasy experimentovali s ekvalizací nahrávek, nebo přesněji s její absencí. „Roger neužíval žádné ekvalizéry při natáčení,“ vzpomíná Jeff Baxter. „Věřil, že nahrávka zní mnohem přirozeněji když se správně umístí mikrofon.“ Jejich nejúspěšnější alba Aja a Gaucho získala v letech 1977 a 1980 Grammy za zvuk.
Počátkem 80. let se nicméně Becker s Fagenem na čas rozešli. Oba v té době vydali svá sólová alba – zatímco Beckerovo bylo slabším odvarem Steely Dan, Fagenovo The Nightfly pokračovalo v dokonalosti předešlých společných alb. Zde se ukázalo, že hlavním kompozičním motorem je Fagen, zatímco Becker uplatňoval při společných projektech především svůj audiofilský vkus a um. Během 80. a 90. let produkovali Becker s Fagenem samostatně i společně alba Ricky Lee Jones, China Crisis nebo jazzových umělců Boba Shepparda, Johna Beasleyho či Davea Sanborna . Koncem 90. let se po bezmála dvacetileté odmlce vrátili ke společnému natáčení zatím posledního alba Steely Dan Two Against Nature .