28letý baryton Morgan Pearse z australského Sydney získal první cenu letošního ročníku soutěže interpretů barokních oper v rakouském Innsbrucku. Druhá se umístila tamější mezzosopranistka Sophie Rennert a třetí byl americký kontratenorista Eric Jurenas.
V roce 2000 se v rámci Festivalu staré hudby uspořádal první ročník soutěže mladých interpretů barokní opery. Soutěž byla nazvána podle italského skladatele Pietra Antonia Cestiho, který v 17. století v hlavním městě Tyrol působil. Už před sedmi lety byl o soutěž překvapivě velký zájem a tento trend se udržel až dodnes. Do soutěže se přihlásilo 160 kandidátů z 33 zemí pěti kontinentů, z nichž porota pod vedením Rakušana Sebastiana Schwarze, nového ředitele operního festivalu v anglickém Glyndebourne, vybrala 120 pěvců. V Innsbrucku se nakonec představilo 85 kandidátů, 8 bylo vybráno do finále. Vítězství Morgana Pearse je určitě akceptovatelné, i když byl americký kontratenor Eric Jurenas mnohem hudebnější a nespoléhal se tolik na decibely. Vídeňanka Sophie Rennert získala 2. cenu a cenu publika jen proto, že i v hudbě existuje šovinismus. Zajímavé je, že ve dvoukolovém finále byly jen tři ženy, největší talent z nich byla bezpochyby nejmladší finalistka, 23letá mezzosopranistka Lea Desandre z Paříže.
Zajímavé je, že nikdo nepřednesl některou z četných árii Cestiho a tak až na výjimky (Purcell a Porpora) zazněly jen árie z oper Händela a Reinharda Keisera, jehož opera Octavia je na programu festivalu příští rok.