Posledním zajímavým projektem souboru VerTeDance je představení Korekce v režii hostujícího Jiřího Havelky. Premiéra byla uvedena v únoru v Divadle Ponec (4. 2. 2014).
Jedná se více o pohybový výzkum v oblasti rovnováhy lidského těla a o zpracování tématu svobody – nesvobody. Tanečníci seřazeni do jedné řady se nemohou hnout z místa. Nohy uvízly v botách a boty jsou zakořeněné nebo spíš přišroubované v podlaze. Nohy se nemohou pohnout a bez nich se nikam nerozběhneme. Pohyb z místa je nemožný. A to je účelem hledání na úrovni fyzické i psychické. Toto vymezení umožňuje pouze limitující pohyby na pokraji spadnutí, vývratů z osy těla, úklony, předklony, záklony, otáčení a přetáčení ve spirálách, padání a pády na všechny neskutečné strany. Přitom tanečníci stojí poměrně blízko sebe, ale přesto si nemohou a chvílemi si ani nechtějí pomoci.
To vše evokuje nesčíslně situací často dramatických, které jsme jako společnost zažili nebo bychom mohli zažít znovu. Tato hrozba je stále kolem nás a blízko nás ve světě, v kterém žijeme.
Představení nepřímo navázalo na titul Naučená bezmocnost souboru VerTeDance a bylo první spoluprací s Jiřím Havelkou. Bylo realizováno v budově ORCO, v bývalých veřejných lázních, na podzim během festivalu Čtyři a čtyři dny v pohybu. Temný a zchátralý prostor, v kterém se představení odehrávalo, přímo vybízel k popisu vězeňských cel a neblahých zážitků, skrytých týrání, bestiálního slovníku bachařů a věznitelů. Zmiňovaná Korekce měla být spíše kontrastem, tedy radostí ze svobody.
Posunem do divadelního prostoru v Divadle Ponec se však tvůrčímu kolektivu nepodařilo svobodu opěvovat a možná nechtěně vytvořili vlastně obdobný i když zcela odlišný obraz nesvobody. Příjemné je, že představení doprovází živá kapela Clarinet factory tentokrát ve složení Petr Nýdl a Petr “ Pepino“ Valášek.