Mezinárodní hudební festival Prague Proms nabídl v rámci svého šestého ročníku ve Smetanově síni Obecního domu 14. 7. tematicky koncipovaný večer s názvem Alpská noc. Vzácným hostem koncertu se stal Carlo Torlontano , italský hráč na alpský roh. Auditorium přivítal Český národní symfonický orchestr předehrou z opery Vilém Tell Gioacchina Rossiniho. Dílo inspirované švýcarskou mytologií s proslulými bitevními operními melodiemi patří ke klenotům klasické hudby, v mnohých úpravách zaznívají dokonce melodie z Viléma Tella i v jiných hudebních žánrech. Šéfdirigent tělesa Libor Pešek řídil předehru energicky. V podání orchestru vyzněly nejlépe pasáže předjímající operní výjevy bouře a pastorální část se sólem anglického rohu. Vrcholem večera se měla stát Sinfonia Pastorella pro alpský roh a smyčce Leopolda Mozarta. Třívětou skladbu, původně zamýšlenou pro pastýřský roh, složil skladatel v roce 1756, kdy se mu narodil jeho syn Wolfgang. Carlo Torlontano hrál agogicky procítěně už úvodní allegrovou větu, malé technické nepřesnosti jej však provázely v průběhu celé skladby. Alpský roh, národní švýcarský nástroj, ovšem patří k nejobtížnějším velkým hudebním nástrojům, protože zvuk hráč tvoří přirozeně, bez pomoci klapek a ventilů. Pro mnohé návštěvníky bylo jeho vystoupení zážitkem, neboť většinou je k vidění na pastvinách v Alpách a koncertní pořadatelé zařazují repertoár pro tento nástroj zcela výjimečně. (Pro alpský roh psali například Ferenc Farkas, Franz Kanefzky nebo Jean Daetwyler.) Koncert vyvrcholil Alpskou symfonií, op. 64 Richarda Strausse. Její stylové uchopení s dirigentským citem pro velkolepou tektoniku, jas a temnotu ploch orchestrálních barev vyvolalo v publiku spontánní aplaus.