Zahajovací skladba z pera Jana Nováka Odarum concentus choro fidium (1973), koncipovaná v pěti meditacích na podkladě Horatiových veršů ze sbírky Carmina pro smyčcový orchestr v neoklasicistním slohu zazněla pod taktovkou Jana Talicha reprezentativně. V Koncertu F dur č. 6 op. 9 pro harfu a orchestr Jana Křtitele Krumpholze se představila harfistka Jana Boušková , která přes počáteční překvapivá technická zakolísání, si publikum získala zaníceným přednesem a širokou dynamickou škálou. Úspěšný, značně obsáhlý a objevný repertoárový kruh čítající osmdesát skladatelů čtyř staletí žijících na našem i mimo naše území v podání špičkových umělců mladé a střední generace (117 koncertů navštívilo 85 000 návštěvníků) byl uzavřen opět dílem z pera Antonína Rösslera-Rosettiho. Zřídka slýchanou Symfonii g moll, provedenou poprvé v roce 1790, Talich obohatil naléhavou apelativností, snad i vůči těm, kteří se mohou zasloužit o to, aby dílo častěji zaznívalo na současných pódiích.
Mezinárodní hudební projekt České sny, který dramaturgicky i rozsahem neměl ve srovnání s jinými hudebními festivaly obdoby, se tak právem zařadil k nejvýznačnějším kulturním akcím v rámci programu Česká hudba 2004. Řada nadšených partnerů si vyžádala jeho zopakování, jež se uskuteční v roce 2007.