Od 19. 8. do 19. 8. se uskutečnil ve Vídni festival Klangbogen Wien, jenž pořádají Vereinigte Bühnen Wien, spojené vídeňské scény pěstující muzikál. Obsahem mladého festivalu však je v první řadě vážná hudba. Operní představení se konají v nádherném klasicistním Divadle Na Vídeňce, kde sice zní hlavně muzikál, ale od roku 2007 by zde měly být inscenovány výhradně opery. Letošní ročník festivalu, jehož součástí byly i koncerty Vídeňské filharmonie, zahájila 19. 7. opera Giana Carla Menottiho (nar. 1911), Goya s Plácidem Domingem . (V srpnu tady zazněl Dalibor s Evou Urbanovou a Janem Vacíkem .) Domingo byl také iniciátorem vzniku opery o bouřlivém životě španělského malíře Francisca Goyi a hlavním protagonistou světové premiéry ve Washingtonu v roce 1986. Melodicky sugestivní hudba, plná emocí i dramatického napětí, dokázala vídeňské diváky zaujmout a excelentní, maximálně procítěný výkon Dominga celkové vyznění umocnil. Tenorista byl v dokonalé pěvecké a fyzické formě a jeho nezaměnitelný tmavý tenor s kovovým leskem, pověstnou slzou v hlase a hereckým mistrovstvím byl vrcholným uměleckým zážitkem. Standardní úroveň měly výstupy sopranistky Michelle Breedts v náročné roli vévodkyně z Alby, Iride Martinez (královna Marie Luisa) a Christiana Gerhahera (Martin Zapater).
Režie a scéna (Kaspar Bech Holten , Steffen Aarfing ) byly plastické, situačně vynalézavé, dokonale postihly atmosféru a dobovou autentičnost. Orchestr vídeňských Rozhlasových symfoniků s přehledem, leč trochu fádně řídil Emanuel Villaume . Premiérové publikum přijalo operu s frenetickým nadšením a bouřlivě aplaudovalo přítomnému autorovi, Domingovi a ostatním. Série pěti představení byla vyprodána a pozitivní ohlasy převažovaly i u rigorózní vídeňské kritiky. (Info: www.klangbogen.at)