Mezinárodní festival Janáček Brno 2010 vyvrcholil závěrečným večerem v Janáčkově divadle. Přehlídku koncertů, činoherních, baletních a operních představení, scénických i multimediálních projektů, pořádanou hlavním organizátorem Národním divadlem Brno ve dnech 16. – 28. listopadu 2010 v moravské metropoli, zakončil nedělní slavnostní koncert.
Večer byl zahájen ve foyeru Janáčkova divadla premiérou site-specific performance Floating Castles choreografky Karine Guizzo , která navrhla koncept, kostýmy a dekorace k projektu realizovaném souborem baletu NDB. Koncert otevřela Filharmonie Brno původní verzí Janáčkovy kantáty Na Soláni Čarták (1911). Maďarský dirigent Zsolt Nagy zpřístupnil skladbu publiku zdůrazněním jasných melodických linií. Dramaticky umírněné pojetí podpořila výtečně nejen barevně odstíněná mužská část Českého filharmonického sboru Brno (sbormistr Petr Fiala ), ale i tenorista Peter Straka , který svým jasným hlasem a introvertním projevem s hlubokým ponorem do obsahu partu potvrdil, že je pěvcem světového renomé. Klavírní koncert op. 42 Arnolda Schönberga přednesl s espritem sólista Kiril Gerstein, dodekafonické dílo z roku 1942, působící ve své době extrémně i v oblasti moderní hudby, znělo v současnosti v podání klavíristy a orchestru jako srozumitelná klasika prodchnutá lyrikou instrumentálních nuancí. Gerstein přednesem z not zvýraznil tvrdším úhozem dynamicky spádné gradace frází, řád spektra jemně koncipované struktury kontrapunkticky obestřel zvukovou vyhroceností. V dramaturgické linii večera vyzněly následující Tři kusy pro orchestr op. 6 Albana Berga v citlivé provázanosti ukázek hudby kompozičního myšlení dvou velikánů hudebně-historické linie tzv. Druhé vídeňské školy. Finální Janáčkovu kantátu Věčné evangelium pozdvihlo výborné nastudování Českého filharmonického sboru Brno a zmíněného sólisty Petera Straky. Sopranistka Eva Hornyaková zpívala se ctí, pěvecky oba povýšili dílo na příjemný emocionální zážitek. Filharmonie Brno kompozici vtiskla slavnostní duchovní ráz.