V rámci sedmého ročníku Mezinárodního hudebního festivalu 13 měst Concentus Moraviae konaného ve dnech 1. 6. – 2. 7. vystoupila v pondělí 24. června v kostele sv. Václava v Mikulově dnes již renomovaná sopranistka Martina Janková . Za doprovodu barokního souboru Capella Apollinis představila z moravských archívů díla Vivaldiho, Dittersdorfa a Händela. V úvodním kuse Heinricha Franze Ignaze Bibera Balletti lamentabili in e na sebe výrazně upozornili hráči na autentické nástroje česko-slovensko-německého souboru, u jehož zrodu stála Barbara Maria Willi , střídající cembalo a varhanní pozitiv. Své bravurní sólové umění na cembalo předvedla Willi v Lamentaci nad smrtí Ferdinanda III. Johanna Jakoba Frobergera, dramaturgické lahůdce z vídeňské sbírky Minoritenkonvent. V dalších dvou skladbách Antonia Bertaliho Ciacconny in C a Antonia Caldary Sonaty a 4 in F na sebe strhl pozornost především houslista Miloš Valenta , jehož hra byla až do detailů znamenitá. Martina Janková vystoupila těsně před přestávkou ve Vivaldiho skladbě Salve Regina F dur pro soprán, smyčce a basso continuo. Publikum si podmanila již od prvních tónů dokonale vyzrálým hlasem a neokázalým projevem prozářeným radostí z hudby. Ve druhé půli koncertu zpívala díla Salve Regina F dur pro soprán, smyčce a basso continuo Carla Ditterse von Dittersdorfa a árii Rejoice z oratoria Mesiáš Georga Friedricha Händela. Obě díla nabídla Jankové široký rejstřík možností a dostatečný prostor k tomu, aby v celé šíři ukázala své sólové umění. Zpěvačka disponuje sytým a vyrovnaným hlasem ve všech polohách, jasnou výslovností, absolutní přesností ve virtuózních girlandách a koloraturách, technicky se blíží k nejvyšší úrovni pěveckého umění. Díla pro soprán byla v druhé části koncertu vystřídána kusy Johanna Josepha Fuxe (Partita G dur s francouzsky působivou melodikou) a Františka Xavera Richtera (Sinfonia da camera B dur s prvky hudby pozdního 18. století). Svoji spokojenost vyjádřilo publikum po koncertě skutečně vřelým aplausem.