Jedním ze tří matiné Pražského jara v sále Martinů na HAMU byl koncert laureátů Soutěže o cenu Bohuslava Martinů (14. 5.). Z díla tohoto skladatele zazněla bohužel jen jedna skladba – Klavírní trio č. 2 d moll, H. 327 v podání Orbis Tria (Stanislav Gallin – klavír, Petra Vilánková – housle, Petr Malíšek – violoncello; 2. cena z roku 2010). Byla to stylově přesná, technicky jistá interpretace, určité rezervy jsem slyšel ve zvukovosti. Quartetto di Gioia (Václav Zajíc , Kristina Czajkowská – housle, Klára Hegnerová – viola, David Hrubý – violoncello; 1. cena z roku 2010) zvolilo Ravelův Smyčcový kvartet F dur . Potěšila mě evidentní muzikalita a spontánnost projevu, nicméně ke zralosti je čeká ještě dlouhá cesta. Nástrahy tónově náročného díla zvládli nečekaně dobře. Posledním souborem, který dospěl nejdále, bylo Eben Trio (dříve Puella Trio). Trojice výborných hudebníků (Terezie Fialová – klavír, Roman Patočka – housle, Markéta Vrbková – violoncello; 1. cena z roku 2010) nabídla své erbovní dílo – Klavírní trio Petra Ebena a výsledkem bylo prvotřídní, sugestivní provedení. Trio má především atribut, bez kterého ztrácí takováto formace smysl: homogenní symbióza tří suverénních sólistů.