Pretty Yende se představila na Janáčkově Máji v nejlepším světle

Jeden z nejočekávanějších koncertů letošního festivalu přilákal do ostravské operní svatyně řadu nadšenců pěveckého umění. Divadlo bylo zaplněno téměř do posledního místa. Koncert moderoval Jiří Vejvoda, který přivítal posluchače s šarmem sobě vlastním a upozornil především na pověst, která mladou sopranistku předchází. Pohádkový příběh to bezesporu jistě je, ale možná by se stálo za řeč zmínit také, kolik dřiny muselo takovému výsledku předcházet.

Pretty Yende do Ostravy přijela s klavíristou Michelem d´Elia. Jihoafričanka v téměř dvouhodinovém programu provedla posluchače velmi pestrou a přitažlivou skladbou repertoáru. Večer byl rozdělen na dvě poloviny. V té první zazněly písně autorů italské belcantové opery (Rossini, Bellini, Donizetti) a francouzské árie skladatelů E. dell´Acqua, G. Bizeta, F. Poulenca a L. Delibese. Yende hned v úvodních áriích předvedla velkou jistotu a nadhled. Zpívala uvolněně, excelovala i v nejvyšších hlasových polohách.

Druhá polovina recitálu byla procházkou po španělské a americké hudbě odlehčenějšího charakteru. Výborné byly zarzuely Gerónima Giméneze, které Yende zvládla s chutí a lehkostí. Americké písně Victora Herberta jsou někde na pomezí muzikálu a operety. Vnesly do recitálu uvolněnost a sentiment typický pro Ameriku první poloviny minulého století.

Pěvecký recitál Pretty Yende neměl jediné slabé místo. Program byl poutavou procházkou písňovými skvosty různých zemí. Náročnost skoro dvouhodinového recitálu nebyla na Yende vůbec znát. Michele d´Elia byl sympatické jihoafričance vynikajícím partnerem. Korepetice jsou jeho specialitou a v mnoha chvílích patřilo uznání publika právem i jemu. Vystoupení Pretty Yende v Ostravě bylo přijato s ovacemi, nechybělo ani standing ovation ostravského publika, které vyjádřilo mladé zpěvačce své sympatie a hluboké uznání.

 

Sdílet článek:

Aktuální číslo

Nejnovější