Zahajovací koncert nové sezony v sobě pro publikum vždy skrývá jakési symbolické napětí. Očekáváme v něm jistou míru tradice a zakotvení hodnot, zároveň je však pro nás předzvěstí celého dalšího jednoho roku, vykročením do budoucna, v němž bychom rádi viděli také určitý pozitivní vývoj, změnu či moment překvapení. Filharmonie Brno se svým šéfdirigentem Alexandrem Markovićem dokázala ve svých úvodních koncertech 14. a 15. 9., konaných v prostorách Wannieck Gallery, ukrojit z každého pólu rovným dílem. Večer zahájila brněnská premiéra Aeroterapie pro dechové a bicí nástroje z roku 2008 skladatele Ivo Bláhy (* 1936). Melodické linie jednotlivých dechů, slévající se v atonálních souzvucích, a poměrně statická forma kompozice umožnily autorovi naplno využít barevného potenciálu dechů, zajímavě ozvláštněného bicími nástroji. Následující Griegův Klavírní koncert se díky virtuóznímu výkonu ruské klavíristky Olgy Kern , jež přiměl nadšené brněnské publikum k několikaminutové standing ovation, stal oprávněným vrcholem večera. V krajních větách Griegova koncertu sršela z její hry doslova nespoutaná energie, kulminující zvláště v sólové kadenci první věty. V prostředním Adagiu dokázala svůj zvonivý úhoz potřebně zjemnit a propůjčit mu typicky ženskou něhu a cit. Také druhá polovina večera kombinovala dílo tradicí ověřené s dílem méně znamým. Tím, které se na našich koncertních pódiích nevyskytuje příliš často, byla symfonická báseň Tapiola Jeana Sibelia, jejím protějškem pak byla Janáčkova Sinfonietta . Provedení obou skladeb potvrdilo současnou vysokou úroveň brněnské filharmonie, a ačkoli se pod taktovkou dirigenta Markoviće nejednalo o vysloveně vyhraněnou interpretaci, byla radost hru orchestru poslouchat. Určitě vynikající příslib pro novou sezonu!