Krátce po návratu do rakouské metropole z měsíčního zahraničního podzimního turné po Austrálii a Asii zahájila Vídeňská filharmonie 22. října ve Zlatém sále Hudebního spolku Společnosti přátel hudby sezonu 2011/2012 i před svým domácím publikem, kterému nabídla na prvním abonentním koncertu program z děl, s nimiž se prezentovala v zámoří, kde orchestr řídil Christoph Eschenbach , současný generální hudební ředitel Národního symfonického orchestru a Centra Johna F. Kennedyho ve Washingtonu, jenž byl přizván k velké koncertní cestě společně s barytonistou Matthiasem Goernem. Písně z „Chlapcova kouzelného rohu“ zpíval lyricky procítěně s poněkud temným zabarvením hlasu a výraznou klenbou kantilén. K impozantní souhře s filharmoniky se propracovali s Eschenbachem pozvolna a postupně. Vztah dirigenta ke skladatelovi a extrémním výkyvům dynamiky se od našeho rozhovoru (viz HARMONIE 8/2010) příliš nezměnil. Mahlerova hudba není pro něho rutinní záležitostí, ale výzvou. Koncert završila Beethovenova Symfonie č. 8 F dur, op. 93 . Dirigent nechal líbezně vyznít komorně cítěnou motivickou hru v jednotlivých nástrojových skupinách. Filharmonie zněla ve svižných dynamických pasážích velmi ostře a zejména první věta a finále byly až neobvykle pomalejší. Dílo prozářily taneční ländlerové melodie.
Po vídeňském vystoupení orchestr z Beethovenových děl uvede v průběhu sezony jen oratorium Kristus na hoře Olivetské, op. 85 , které je v plánu programu velikonočního festivalu OsterKlang Wien. Symfonická díla Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů těleso nezahrnulo do nadcházejících plánů této sezony, ale pro české návštěvníky může být lákavé slyšet nastudování symfonií Antonína Dvořáka pod taktovkou Franze Welsera-Mösta (17. a 18. 12. 2011) a Zubina Mehty (24. – 26. 3.2012), které zazní ve Zlatém sále Hudebního spolku Společnosti přátel hudby ve Vídni.