Dramaturgicky jsou tyto projekty bezesporu úctyhodné – stojí za nimi obrovský kus práce badatelské, editorské i interpretační, odvedené většinou právě Paulem McCreeshem. Je samozřejmě škoda, že do snahy o co největší autentičnost není zahrnut i samotný prostor, v němž si máme hudební produkci představit. Jak velikonoční, tak i vánoční mši totiž Gabrieli Consort and Players nahrávali ve Velké Británii a zvláště u novější nahrávky je opravdu těžké si rozmanitou architekturu sv. Marca představit. Snad proto, aby vznikl dojem celkového prostoru, zřejmě zvukaři snímali interprety z velké dálky, což ovšem způsobilo značnou zamlženost, nejasnost a přílišnou „zaobalenost“ celého zvuku. Pro posluchače je tudíž nesmírně těžké a namáhavé sledovat jemné kontrapunktické předivo, barvy jednotlivých vokalistů i nástrojů, z něhož nepřirozeně vystupují pouze kontratenory. Tyto výtky se samozřejmě odvíjejí z nesporného faktu, že Gabrieli Consort and Players je souborem vynikajícím, sdružujícím špičkové hráče a zpěváky. Tím blíže by pak měli k opravdu zdařilé a bezvýhradně přijaté nahrávce. Zvuková stránka této je však jejím nezanedbatelným mínusem.
Vydavatel: Universal Music
Stopáž: 80:57
Body: 3 z 6