První kompozicí nahrávky je devítiminutová Obertura para el „Fausto“ criollo op. 9 . Atraktivní a neokázalá partitura pracující s tématy Gounodovy opery Faust si brzy od svého provedení roku 1943 získala své místo ve světovém orchestrálním repertoáru. Po ní na disku následuje třívětá symfonická Pampeana č. 3 op. 24 odkazující svými pulsujícími rytmickými figurami, quasi folklorním materiálem a barevným hudebním jazykem k inspiraci Bartókem. Tance z baletu „Estancia“ op. 8a jsou čtyřvětou svitou z baletu. Svou hudební poetikou evokují hlubokou a drsnou krásu argentinské krajiny a života v ní. V šedesátých letech se Ginasterův kompoziční styl měnil a inspiroval se dvanáctitónovými seriálními technikami i druhou vídeňskou školou. Skladatel se přestěhoval do Ženevy, kde vznikla i poslední skladba nahrávky – pětivěté Glosy na témata Pabla Casalse op. 48. Jsou oslavou a poctou životu a hudbě katalánského violoncellisty a skladatele Pabla Casalse. Ani zde Ginastera nezapře svůj obdiv a inspiraci Bartókem a svým hudebním výrazivem je kompozice nejmodernější skladbou prezentovanou na nahrávce.
Precizní a živelné provedení Berlínských filharmoniků pod taktovkou argentinského dirigenta Gabriela Castagna dává naplno vyznít všem hudebním finesám Ginasterovy tvorby. CD je jejím příjemným a zajímavým průřezem.
iĆ
Vydavatel: Chandos / Panther
Stopáž: 65:46
Nahráli: Berliner Symphoniker, Gabriel Castagna
Body: 4 z 6