Vydavateli se podařilo shromáždit ve studiu absolutní českou špičku pro příslušné obory. (Upřesním jen jedinou mezeru bookletu: Liběna Sequardtová hraje v Mozartovi, Jana Brožková v Haydnovi: Koncertantní symfonie B dur pro housle, violoncello, hoboj, fagot a orchestr Hob. I/105 .) Vyjma skvěle hrajících Jany Vlachové a jejího manžela Mikaela Ericssona (Haydn) jsou to všichni členové České filharmonie, i když v případě Zdeňka Tylšara je to už vztah hodně externí. Právě Tylšar je s Brožkovou největší ozdobou Mozartovy Koncertantní symfonie Es dur pro flétnu, hoboj, fagot, lesní roh a orchestr K 297b . Stejně jako hraje hornová sekce při koncertě České filharmonie o třídu lépe, když je přítomen Tylšar, tak z Mozarta dělá událost vysoké mezinárodní úrovně. Ale abych nechtěně nekřivdil ostatním sólistům. Všichni dělají svým muzicírováním z této desky nečekanou štiku letošní domácí gramofonové produkce. Mezi ně svým výsostným muzikantským vkladem patří dirigent Ondřej Kukal , který Český komorní orchestr pečlivě připravil. Zvlášť se to ukázalo v Symfonii A dur , jíž bych neváhal srovnávat například s podobně obsazenými projekty Nevilla Marrinera. Už jsem o tom psal, ale znovu musím opakovat, že se Kukal jako dirigent u nás jasně vydělil ze své generační vrstvy.
Vydavatel: Waldmann
Stopáž: 69:08
Nahráli: Jiří Válek – flétna, Liběna Séquardtová, Jana Brožková* – hoboj, Zdeněk Tylšar – lesní roh, František Herman – fagot, Jana Vlachová – housle*, Mikael Ericsson – violoncello*, Český komorní orchestr, Ondřej Kukal
Body: 6 z 6 – tip Harmonie