Dorothee Mields – soprán, Matthew White – alt, Jan Kobow – tenor, Peter Kooy – bas, Collegium Vocale Gent, Philippe Herreweghe – dirigent. Produkce: Andreas Neubronner. Text: F, A, N. Nahráno: 11/2007, Stolberger Saal, Köln. Vydáno: 2009. TT: 63:47. DDD. 1 CD Harmonia Mundi HMC 901998 (Classic).
Philippe Herreweghe mě opět nezklamal. Další opus jeho bachovské diskografie je výborně připravený a realizovaný. Čtveřice kantát, kterou vybral, je patřičně kontrastní, i když je samozřejmě pevně opřena o skladatelské základy, které provázejí teméř celé jeho dílo. Čísla 22 a 23 sice formálně patří do köthenské tvorby, nicméně tematicky spadají do posledního období, protože byly psány s vidinou odchodu do Lipska. První z nich zaujme sborovou fugou, kterou si Collegium Vocale skutečně vychutnalo, druhá je v Herrewegheho interpretaci velmi kompaktní; nádherný je chorál Christe, du Lamm Gottes , dle mého soudu jeden z vrcholných okamžiků desky. Dirigentovi se podařilo kantátu velmi sugestivně vygradovat.
127. kantáta je součástí druhého ročníku lipských kantát. Její text je naplněn pokorou a prosbou (opět intonace chorálu Christe, du Lamm Gottes). Bez problému zde exceluje sopranistka Dorothee Mields . V kantátě č. 159 mě zaujal působivý, nefalšovaný a technicky jistý výkon altisty Matthew Whita v chorálové árii Ich folge dir nach . Vrcholem je ovšem basová árie Es ist vollbracht v podání skvělého Petera Kooye . Smířlivou tečkou je pak závěrečný chorál Jesu, deine Passion . Stojí za zmínku, že v nádherně zpívajícím sboru Collegia Vocale se objevil i český hlas sopranistky Hany Blažíkové . Přestože ne všechni sólisté zcela rezonují s mým vnitřním ideálem (Jan Kobow , některé partie Dorothee Mields), tak jako celek se jedná o pozoruhodný titul!
Body: 5 z 6