Když jsem zmínil Shahamovu udivující virtuozitu, na odiv je stavěná jen zdánlivě. Rozhodně není prvoplánová. Ostatně v tomto hudebně komplikovaném díle by to bylo málo. Důležité pro mě bylo sledovat jeho hluboké vcítění do hudební struktury, například jak v první větě komorní plochy plynule střídají velkoorchestrální symfonismus, jak zvláště při zklidnění hudebního toku nabývá hlas houslí až omamnou vroucnost. V Dvojkoncertu je Shahamovi rovnocenným partnerem Jian Wang . Rovnocenným mohl být i proto, že s ním Shaham přímo vzorně, jakoby na „komorní“ bázi spolupracoval. Někteří čeští houslisté si možná povzdechnou, že „to se jim to spolupracovalo, když měli za sebou takového dirigenta a orchestr.“ Koneckonců by měli pravdu, protože Berlínská filharmonie s Claudiem Abbadem vytvořila pro oba sólisty inspirativní tvůrčí prostor. Na závěr skutečný povzdech: Booklet této desky nebude asi patřit k firemním skvostům. O brahmsovský projekt Mutter se DG postaral o poznání lépe.
Vydavatel: Deutsche Grammophon / Universal Music
Stopáž: 71:19
Nahráli: Gil Shaham – housle, Jian Wang – violoncello, Berliner Philharmoniker, Claudio Abbado
Body: 5 z 6