Paul McCreesh a jeho Gabrieli Consort & Players jsou již proslulými odborníky v oblasti španělské renesanční hudby a tento snímek to opětovně dokazuje. Hned úvodní skladba nasazuje velmi vysokou laťku – málokdy se poštěstí slyšet tři tak krásné, jasné ale zároveň měkké šalmaje. Velmi působivé jsou i chorální části, nemluvě pak o vícesborových skladbách. Pro pohodlí falsetistů (ale jistě i naše), byly některé skladby transponovány o tercii níž, čímž basisté souboru naopak dostali další možnost ukázat své skvělé hloubky a zároveň tak přispět k monumentalitě atmosféry. Drobné intonační nepřesnosti dechů v několika málo skladbách nestojí ani za řeč a do velké míry souvisí i s jednou z předností nahrávky, totiž s poměrně realistickým zvukem snímku. Vysoký standard nahrávky spoluvytváří i podoba a obsah bookletu: jednoduché, ale elegantní (a dotažené) výtvarné řešení je v Čechách stále nutno nahlas chválit, ovšem i v širším měřítku je potřeba ocenit kompletní soupis pramenů a zejména poutavou studii od Douglese Kirka (muzikologa a zároveň člena souboru), která na několika stránkách plasticky nastiňuje historické okolnosti slavností v Lermě roku 1617 a posluchačům tak umožňuje prohloubit zážitek o další dimenzi.
Vydavatel: Archiv Produktion / Universal Music
Stopáž: 72:13 + 39:45
Nahráli: Gabrieli Consort & Players, Paul McCreesh
Body: 5 z 6