Paul Motian se v této společnosti musí cítit podobně jako Roy Haynes mezi mladými lvy, tedy výborně. Tento harcovník jazzových bicích tak společně s dalšími představiteli legendární jazzové generace, Jonesem a Haynesem, reprezentuje příď hudebního ledoborce bořícího konzervativní ledy. Tvorba těchto celebrit nás zároveň nenechává na pochybách, kdo je v současnosti největší inspirací pro mladé jazzové bicisty. Většinu hudebního materiálu na album pochopitelně dodal samotný leader, se svojí troškou do mlýna však přispěchali i oba kytaristé. Dva kousky z éry Tin Pan Alley od Richarda Rodgerse zaokrouhlují počet skladeb na deset. Zvláště téměř frisellovsky rozverná verze Rodgersovy Oh, What a Beautiful Morning je vyvedená, ovšem ani It Never Entered My Mind s lyrickým Cardenasovým sólem nezůstává pozadu. Úvodní Motianova Arabesque předjímá charakter nahrávky a možná by se neztratila na leckterém albu labelu ECM. Rytmická i melodicko-harmonická nesvázanost se pak více či méně prolíná celým zbytkem skladeb vynořujíc se v podobě podmanivých zvukových ploch, neklidných bicích a neotřelých kytarových barev. Motianovo CD Holidays for Strings dokazuje, že i posluchačsky náročná hudba může být v pravém slova smyslu krásná.
Vydavatel: Winter & Winter / 2HP Production
Stopáž: 43:03
Nahráli: Paul Motian – bicí, Anders Christensen – baskytara, Chris Cheek – tenor sax, Pietro Tonolo – tenor sax, soprán sax, Ben Monder, Steve Cardenas – g
Body: 5 z 6