Soubor se záhy zkonsolidoval a od té doby uskutečnil po Čechách celou řadu vystoupení s úspěšnými kritikami a posluchačským ohlasem. Přesto jeho zahraniční vystoupení nejsou zatím početná. Důvody jsou zřejmé. U nás má všeobecně manažerské zastoupení hudebních těles a souborů výrazné nedostatky a starat se o koncertní agentáž vlastními silami, to ubírá soustředění, síly a prostor pro uměleckou práci. Přesto probíhá v současné době jednání Moravského tria o turné po Španělsku. Na svém kontě má soubor jednu významnou prezentaci v zahraničí, účast na soutěži komorních souborů v roce 1998 v italském Vercelli, která přinesla nezanedbatelné zkušenosti. V počátcích společné práce byli konzultanty tria profesoři JAMU, Zdeněk Hnát, Jaroslav Smýkal a Adolf Sýkora. Studium tří umělců na brněnské a ostravské konzervatoři a na JAMU poskytlo jisté společné rysy hudebního vývoje, jenž byl výchozím přístupem ke vzájemné práci.
Houslista Jiří Jahoda vystudoval brněnskou konzervatoř u prof. Bohumila Kotmela a pak JAMU v houslové třídě prof. Adolfa Sýkory (sekundisty Janáčkova kvarteta). Již v průběhu studií vedla jeho cesta do Pražské komorní filharmonie, v níž byl jedním ze zakládajícím členů. Je členem i dalších komorních souborů a spolupracuje s Českým rozhlasem. V letech 1995-2001 zastával funkci koncertního mistra II. houslí ve Státní filharmonii Brno. Dnes se vedle působení v Moravském triu věnuje převážně sólové hře.
Pianistka Jana Ryšánková je absolventkou ostravské konzervatoře ze třídy prof. Marty Toaderové a brněnské JAMU ze třídy prof. Zdeňka Hnáta. Absolvovala roku 1995, ale ještě před tím získala v soutěži konzervatoří ČSR II. cenu v sólové klavírní hře (1989) a čestné uznání v soutěži Bedřicha Smetany v Hradci Králové (1990). Zúčastnila se také Mistrovských interpretačních kurzů v Piešťanech a Brně (ve třídách profesorů Haliny Czerny-Stefanské, Petra Toperczera a Jiřího Skovajsy). Jako sólistka vystoupila s Janáčkovou filharmonií Ostrava (1989) a s Moravskou filharmonií Olomouc (1995). Už od studií se výrazně specializovala na komorní hudbu. V současné době působí jako odborná asistentka JAMU v Brně.
Violoncellista Miroslav Zicha vystudoval brněnskou konzervatoř a JAMU u prof. Bedřicha Havlíka, kde absolvoval roku 1984. Své vzdělání si rozšířil aspirantským studiem na pražské AMU u prof. Miloše Sádla a účastí na interpretačních kurzech u prof. Erkki Rautia. Z několika soutěží byla pro něj nejvýznamnější r. 1984 Mezinárodní soutěž v Mnichově. Působí dnes pedagogicky na brněnské konzervatoři a od roku 1995 také na JAMU. Po letech v Triu Bohuslava Martinů (1985-1999) je od roku 1999 členem Moravského tria.
Repertoár Moravského tria se orientuje na celou historickou šíři dostupné triové literatury, až po současnou hudbu. Tvorba 20. století a díla žijících českých autorů v něm hrají významnou roli. Svou programovou nabídku zpestřuje soubor při novoročních koncertech v městě pod Špilberkem, úpravami operních a symfonických skladeb. Množství koncertů (v sezoně nejvýš dvacet) je limitováno zejména pedagogickými a sólistickými aktivitami členů tria.
Dnes usiluje soubor o promyšlenou, vyváženou a umělecky náročnou interpretaci stěžejních děl triového repertoáru, doplněného díly žijících autorů. Na jejich často značných interpretačních nárocích rostou kvality i schopnost dokonalé souhry a přesvědčivé propracování výrazových detailů.